DRÁHY
(ŽELEZNIČNÍ, TRAMVAJOVÉ A TROLEJBUSOVÉ)
Použití korekcí v příloze č. 6
Nařízení vlády č. 502/2000 Sb., o ochraně hluku před nepříznivými účinky hluku a
vibrací (dále NV)
Definice dráhy
Citace ze zákona č. 266/1994 Sb., o drahách, ve znění pozdějších předpisů:
· § 1, odst. 1) písm. a) upravuje podmínky pro stavbu drah železničních, tramvajových, trolejbusových a lanových a stavby na těchto drahách.
· § 2, odst. 1) Dráhou je cesta určená k pohybu drážních vozidel včetně pevných zařízení potřebných pro zajištění bezpečnosti a plynulosti drážní dopravy.
· § 3, odst. 1) Železniční dráhy se z hlediska významu, účelu a technických podmínek, stanovených prováděcím předpisem, člení do jednotlivých kategorií
a) dráha celostátní
b) dráha regionální
c) vlečka
d) speciální dráha
Definice ochranného
pásma dráhy (OPD)
· § 8, odst. 1) Ochranné pásmo dráhy tvoří prostor po obou stranách dráhy, jehož hranice jsou vymezeny svislou plochou vedenou
a) u dráhy celostátní a u dráhy regionální 60 m od osy krajní koleje, nejméně však ve vzdálenosti 30 m od hranice obvodu dráhy,
b) u dráhy celostátní, vybudované pro rychlost větší než 160km/h, 100 m od krajní koleje, nejméně však 30 m od hranic obvodu dráhy,
f) u dráhy tramvajové a dráhy trolejbusové 30 m od osy krajní koleje nebo krajního trolejbusového drátu v případě, je – li dráha vedena samostatně, tj. není-li vedena po pozemních komunikacích nebo se nejedná o vlečku v uzavřeném prostoru provozovny nebo v obvodu přístavu (§ 8, odst. 2) zákona č. 266/1994 Sb.).
Použití korekce –5 dB na noční
dobu
Pod tab. přílohy č. 6 NV je uvedeno: „Pro noční dobu se použije korekce –10 dB s výjimkou hluku z železnice, kde se použije korekce –5 dB“. NV tedy zcela jasně specifikuje, že uvedená korekce se vztahuje výhradně k hluku z železniční dopravy.
V návrhu novely NV je tato specifikace upravena z „železnice“ na „železniční dráhy“, tzn., že ani v novele nedochází k rozšíření této korekce na jiné dráhy, pouze sjednocuje terminologii se zákonem č. 266/1994 Sb..
Použití korekce +5 dB
v OPD
Korekci lze použít v OPD železniční dráhy a v případě tramvajové a trolejbusové dráhy, jsou-li vedeny po samostatném tělese.
Je-li tramvajová nebo trolejbusová dráha součástí pozemní
komunikace, OPD se neuplatňuje a korekce +5 dB se
nepoužije.
Novinky
Doporučený postup, když nelze od ŘSD získat oficiální intenzity dopravy ... »více
Návrh novely nařízení vlády č. 272/2011 Sb.
Návrh novely nařízení vlády č. 272/2011 Sb. byl v souladu s Legislativními pravidly vlády dne 10.6.2022 vložen do elektronické knihovny pro uplatnění připomínek. ... »více
Účastnili jsme se konference HLUK 2021
Aktivně jsme se účastnili 7. odborné konference HLUK 2021, snižování hlukových zátěží, která se konala 30.11.2021 v Praze. ... »více
100. akustický seminář byl úspěšný
100. akustického semináře se zúčastnilo přes 100 odborníků ... »více
»Zobrazit všechny aktuality